- Wycieczka do Madrytu z Valeo

W czerwcu tego roku firma Valeo, jeden z czołowych dostawców Inter Cars, znana z organizacji znakomitych wycieczek , zaprosiła nas na cztery dni do Madrytu. Głównym celem wyjazdu było zwiedzanie fabryki sprzęgieł w Fuenlabradzie, niedaleko Madrytu. Wycieczka była bardzo intensywna i dostarczyła nam niezapomnianych wrazeń. Już pierwszego dnia, po przylocie do stolicy Hiszpanii, na lotnisku okazało się, że nie doleciał bagaż mojego kolegi i tylko doskonałej organizacji wycieczki zawdzięczamy to, że bagaż został dostarczony do hotelu już na drugi dzień.
  Hiszpania przywitała nas gorącem , ponad 35 stopniową temperaturą i deszczową pogodą ale to nie powstrzymało nas już pierwszego dnia przed zobaczeniem wieczorem tego co naprawdę hiszpańskie czyli corridą. Żeby móc powiedzieć całą prawdę o corridzie trzeba ją zobaczyć na własne oczy. Dla mnie było to bardzo mocne przeżycie i zdaję sobie sprawę, że corrida to świętość dla hiszpanów ,trzeba tam być na widowni żeby to oddczuć samemu, ale według mnie to zbyt krwawa zabawa. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na całodniowe zwiedzanie Toledo, średniowiecznej stolicy Hiszpanii, obecnie jednego z najpiękniejszych miast w tym kraju. Toledo jest stworzone do zwiedzania , nad miastem góruje twierdza obronna a w centrum miasta znajduje się jeden z największych kościołów i główna katedra Hiszpanii oraz mnóstwo ciekawych uliczek i domów.
   kliknij aby powiększyć Po całodniowym zwiedzaniu ,wieczorem ,poznaliśmy drugą osobliwość Hiszpanii a mianowicie flamenco. Ten taniec to mieszanka kilku kultur dominujących w Hiszpani na przestrzeni wieków. Niesamowicie ekspresyjny, w wykonaniu wspaniałych tancerek, zrobił na nas bardzo duże wrażenie. Trzeciego dnia udaliśmy się do Fuenlabrady , niedaleko Madrytu , gdzie mieści się fabryka sprzęgieł Valeo. Na szkoleniu mieliśmy możliwość zapoznania się z historią fabryki a potem przeszliśmy już do technicznego wykładu na temat budowy i zasady działania sprzęgieł samochodowych produkowanych przez Valeo. Potem zwiedziliśmy halę produkcyjną , gdzie montowane są sprzęgła do sam. europejskich. Po południu zgodnie z planem pojechaliśmy do El Escorial, rezydencji królów hiszpańskich . Ten olbrzymi pałac słynie z bardzo dużej ilości dziedzińców . Można się pogubić w środku. Póżniej udaliśmy się do Valle do los Caidos , Doliny Poległych , miejsca spoczynku gen. Franco i pomnika pamieci poległych w czasie hiszpańskiej wojny domowej. Ten pomnik to olbrzymia komnata wykuta w litej skale z kościołem w środku. Nad tym miejscem góruje widoczny już z daleka 150 -metrowy krzyż. Czwarty dzień pobytu w Madrycie to dzień powrotu, więc rano mieliśmy chwilę na szybkie zakupy w sklepach przy głównej ulicy Madrytu gdzie mieścił się nasz hotel i potem już na prosto na lotnisko. Wyjazd był bardzo krótki ale tak intensywny ,że nie sposób zliczyć tych wszystkich restauracji gdzie kosztowaliśmy miejscowych specjałów popijając wszystko tradycyjnym hiszpańskim winem.
  Serdecznie dziękujemy organizatorom z Valeo za bardzo dobrą organizację i wspaniałą opiekę w czasie trwania całej wycieczki.